Kristjan Oro
Reklaam

8 automatiseeritud e-maili liiki, mida sinu ettevõte saaks kasutusele võtta juba täna

Tahad võimalikult vähese vaeva ja väikeste kuludega tõsta oma ettevõtte käivet? Ei, see ei ole mingi saa-kiirelt-rikkaks-skeem. See on automatiseeritud email marketing, ehk kohustuslik osa iga e-kaubandusega tegeleva ettevõtte arsenalist.

E-maili turunduse automatiseerimine on suurepärane moodus tõsta oma e-poe käivet võrdlemisi väikse vaevaga, tuues näiteks tagasi ostukorvi pooleli jätnud kliendid või suunates uusi huvilisi lähemale nende esimestele ostudele.

Erinevaid nüansse selle suurepärase tööriista kasutamisel on palju, alustades klikke koguvast pealkirjast, kuni sisu, visuaalide ja saatmise sageduseni välja. Näiteks ettevõtted, kes kasutavad emotikone e-kirjade pealkirjas, saavad koguni 56% rohkem avamisi.

Aga milliseid võimalusi e-mailide automatiseerimise kasutamiseks üldse olemas on? Ja kas sinu ettevõte võtab sellest võimsast ja lihtsast meetodist ikka maksimumi? Selles artiklis saad täpsemalt teada, kuidas kasutada kõiki automatiseeritud e-maili turunduse pakutavaid hüvesid.

Kuidas e-maili turunduse automatiseerimine töötab?

E-kirjade saatmise automatiseerimine on lihtne ja vähese ajakuluga efektiivne turundusvahend. Selle idee on väga lihtne – loo kampaania ja seadista ajend (ehk trigger), mis kampaania aktiveerib. Ülejäänud töö teeb sinu eest ära juba e-meiliturunduse tarkvara.

Sinul on vaja jälgida vaid, et meililist täieneks pidevalt uute liitujatega, näiteks läbi kodulehe bänneri ja sotsiaalmeedias jagatava maandumislehe või erinevate kampaaniate, mille annab samuti väga edukalt ära automatiseerida. Ja hoida silm peal erinevate kampaaniate edukusel. Kahtlemata on hea mõte teha A/B testimist ning jälgida, kas kampaaniate avamised või soovitud reaktsioonid vastavad seatud eesmärkidele. Kui mitte, on mõistlik sisse viia mõned muudatused, kas meili pealkirjas või sisus. 

Põhjalikumat kirjeldust, kuidas luua efektiivne automatiseeritud meiliturundus oma e-poele, saad lugeda meie järgmisest postitusest.

Mis on turunduse automatiseerimise kasutegurid?

Suurenda müüki, säästes ühtlasi aega. Selle asemel, et iga mõne aja tagant taas ehmatusega avastada, et taaskord pole kliendid, kes aja jooksul meililisti on kogunenud, ühtegi asjaliku sisuga kirja pikalt saanud ja hakata neile mingit “asjaliku sisu” pastakast välja imema, saad panna süsteemid ühe korraga paika.

Kõik edasine toimub juba automaatselt, säilitades siiski personaalsuse. Ja sina saad öösel magada rahulikult, teades, et sinu klientide eest on juba hoolt kantud.

Loo sügavaid ja tähendusrikkaid suhteid oma klientidega. Näita neile, et hoolid, tuletades näiteks meelde, kui varud võiksid otsakorral olla, või kui uued, nende varasemate tellimustega seotud tooted, on müüki tulnud.

Lisaks, kellele ei meeldiks saada mõne aja tagant personaalseid sooduspakkumisi lihtsalt seetõttu, et oled hinnatud klient. Veendudes, et meiliturunduse tarkvara kogub kokku väärtuslikud andmed sinu klientide kohta, saad olla kindel, et teed oma klientidele alati asjakohaseid pakkumisi õigel ajal.

Seda enam, et on kindlaks tehtud, et automatiseeritud e-kirjad saavad 300% rohkem avamisi, kui tavapärased turundusliku sisuga meilid.

Too tagasi kliendid, kes ei ole sinult ammu ostnud. See on suurepärane moodus värskendada oma suhet kaotsi läinud klientidega. Tuleta ennast meelde läbi tagasi kutsuva e-kirja, mis on suunatud just neile kasutajatele, kes on pikalt tegevusetud olnud. 

Lähene igale kliendile täpselt selles staadiumis, kus ta parasjagu on. Ei ole mingi saladus, et klient, kes kuulis esmakordselt sinu tootest vajab hoopis teistsugust lähenemist, kui klient, kes on juba korduvalt tellinud. Kliendi teadlikkuse spektril on astmeid palju ja iga aste vajab eraldi lähenemist. Nii saad veenduda, et klient saab just selle sõnumi, mis teda antud hetkel kõige rohkem kõnetab.

Kui sa ei ole endiselt veendunud e-maili automatiseerimise tõhususes, vaata, mis üks juhtivaid e-maili tarkvarasid Omnisend selle teema kohta arvab.

Milliseid automatiseeritud e-kirju saad oma ettevõttes kasutada? 

Ja nüüd, kõige olulisema osani. Millistel juhtudel tasub üldse automatiseeritud e-maile välja saata? Mis on nende erinevused ja millele peaks iga meili puhul tähelepanu pöörama?

Kindlasti on sõltuvalt ettevõtte spetsiifikast erinevaid võimalusi veel, kuid siin toome välja kõige levinumad, mis kindlasti peaksid paigas olema. Loe järgnev rahulikult läbi ja mõtle, milliseid meetodeid nendest saab sinu e-pood veel kasutusele võtta.

1. Tervituskiri meililistiga liitujatele

Kahtlemata oluline kiri, mis annab liitujale aimu, millist sisu ta võib edaspidi oodata. Mõistlik oleks koostada terve seeria e-kirju, mis tutvustavad kliendile teie brändi olemust ja viivad teda samm haaval lähemale esimesele ostule.

Esimese kirjaga võib kliendile kaasneda näiteks soodustus esimese tellimuse pealt. Aga alati võib ka niisama tänulikkust näidata ja väljendada siirast rõõmu uue liikme liitumise üle. 

2. Hüljatud ostukorvi meeldetuletus

Siin on hea luua 3-5 kirjast koosnev meilivoog (ehk email marketing flow), mis esialgu tuletab kliendile meelde, et tema ostukorv jäi pooleli, kuid on veel alles ja ootab teda. Seadista tarkvara iga 1-2 päeva tagant saatma järgnev meeldetuletus, mis utsitab klienti ostule lähemale. 

Seda on võimalik teha näiteks maandades kliendi potentsiaalseid hirme või kõhkluseid ostu sooritamise ees. Siinkohal tuleb kasuks, kui on teada, mis on klientide peamised põhjused ostu katkestamiseks ja just nendele punktidele keskenduda.

Samuti võib pakkuda väikest sooduskupongi ostu lõpuni viimise eest või tekitada pakilisuse tunnet, tuues välja ostukorvi või sooduspakkumise lühike säilivusaeg, näiteks 24 tundi. 

3. Tellimuse ja postitamise kinnitused

Need on ühed avatumad e-kirjad, mida üldse saata saab, kuna annavad kliendile edasi info, mida ta on põnevusega oodanud. Seega on see kiri hea võimalus jääda kliendile positiivselt silma, kandes hoolt kirja ilusa disaini ja võimalike lisaväärtuste eest.

Hea oleks lisada ka mõni täiendav kasulik infokild, näiteks stiilis: “Kuniks ootad, võid lugeda meie blogist, kuidas seda toodet kasutada” või hoopis suunata klient oma e-poodi teisi seotud tooteid vaatama.

4. Toote või teenuse hülgamise e-kiri

Kui klient näiteks tühistab oma püsitellimuse või ei ole juba tükk aega tellimust esitanud, on kasulik ennast meelde tuletada ja samas küsida kliendilt väärtuslikku tagasisidet lahkumise põhjuste kohta.

Võibolla on seal taga mingi lihtne mure, mille saate kerge vaevaga klienditoe abiga ära lahendada. Või äkki jäi toode veidi kalliks ja kliendi tagasi toomiseks piisaks pisikesest soodustusest. 

Kui klient jääb oma otsusele siiski kindlaks, on sellegi poolest äärmiselt kasulik teada, miks ta otsustas teie juurest ära minna. Eriti, kui see peaks olema näiteks mõni hiljuti tekkinud sagedane probleem, oskate juba varakult sekkuda, et vältida edasist klientide kaotamist.

5. Ostujärgne kontakt ja tagasiside

Hea võimalus näidata üles siirast huvi kliendi ostuprotsessi ja tootega rahulolu kohta. Kõik teavad kui oluline on ostuotsuse tegemisel eelmiste klientide tagasiside ja see on suurepärane võimalus neid tagasisidesid koguda. 

Täiendavalt, võib kasulikuks osutuda näiteks viiest kirjast koosnev seeria, mis esiteks küsib tagasisidet ning peale seda pakub kliendile erinevaid ideid toote kasutamiseks ja teisi tooteid, mis veel võivad huvi pakkuda. Kindlasti tuleb siin jälgida, et kirjade sisus oleks ka päriselt kasuliku infot, mitte ainult uute toodete müük.

Tarbekaupade müüjatel on hea mõte saata ka sobiva intervalliga meeldetuletusi tagavarade täiendamise kohta. 

6. Rist- ja pealemüük

Võimalus soovitada kliendile tooteid, mis juba ostetud kaubaga kokku võiksid minna või siis pakkuda ostetust järgmise mudeli toodet või premium teenust. Samuti ka näiteks püsitellimust tarbekaupadele, mida iga mõne aja tagant peab nagunii juurde ostma (nt kohvi, toidulisandid, pesu). 

7. “Tagasi laos” teade

Ära jäta väikese laoseisu tõttu käivet kogumata. Paku kliendile võimalust ennast ootejärjekorda registreerida ja anna koheselt märku, kui soovitud toode on laos tagasi. Kliendil endal ei tule kindlasti meelde laoseisu vaatamas käia. Tee ta elu lihtsamaks ja anna sellest märku!

Ühtlasi on see hea võimalus täiendavalt meiliaadresse koguda.

8. Sünnipäeva ja teiste tähtpäevade tähistamised

Meile kõigile meeldib tunda end oma sünnipäeval eriliselt. Paku kliendile selleks võimalus ja koosta talle üks tõeliselt vingelt disainitud õnnitlus. See on taaskord hea võimalus soojendada kliendiga suhteid ja kuvada edasi oma brändi tunnetust. Kutsu klient üles tegema endale kingitust, mida ta väärib ning paku talle kingituseks sooduskupong.

Sünnipäeva õnnitluste e-kiri on ühtlasi ka üks kõige avatumaid e-maile, seega selle ilusasse disaini ja puudutavasse sõnumisse tasub veidi aega panustada!

Kuidas tagada efektiivne automatiseeritud meiliturundus

Kindlasti on ka mooduseid, kuidas automatiseeritud e-mailid võivad hoopis sinu vastu pöörduda ja ettevõttele liiga teha. Selle vältimiseks tasub jälgida mõnda nippi, et veenduda oma meiliturunduse efektiivsuses.

Esiteks veendu, et pealkiri oleks põnev ja tekitaks lugejas piisavalt huvi, et see lahti klikkida või vähemasti mitte rämpsposti liigutada. Koguni 69% e-kirja saajatest lükkavad meili spämm-kausta puhtalt pealkirja järgi.

Kui pealkiri on paigas ja atraktiivne, tuleb veenduda, et ka meili sisu oleks huvipakkuv ja vastaks pealkirjas lubatule. 

Kindlasti tasub vältida liiga sagedaste meilide saatmist, kuna see tüütab lugejat ja suurendab ohtu, et ta loobub meililistist. Kui tihti täpselt e-maile saatma peaks, sõltub sinu ettevõtte ja sihtrühma eripäradest, aga enim saadavad turundajad välja e-kirju kas iganädalaselt või vähemalt mitu korda kuus.

Ja lisamüüki tehes ole kindel, et soovitatud toodete hulgas oleksid tooted, mis ka tegelikult varasemate tellimustega kuidagimoodi seotud on. Tõenäoliselt ei ole mõistlik pakkuda kliendile uuesti täpselt sama toodet, mida ta just tellis või siis midagi väga erinevast kategooriast. Kui pakud mõne mitteseotud toote, lased käest suurepärase võimaluse lisamüüki teha ning oma ettenägeliku käitumisega kliendirahulolu suurendada. 

Kokkuvõtteks

E-maili turunduse automatiseerimine on kahtlemata võimas tööriist igale veebisaidile, mille eesmärk on teha müüki. Nagu iga tõhusa vahendiga, on ka siin omad vead, mida vältida, kuid kindlasti on siin potentsiaali teha oma ettevõtte käibele kordades rohkem kasu, kui kahju.

Seega ei tasu neid vigu liigselt karta. Võitjaks jäävad need, kes on valmis katsetama ja riske võtma! 

Kui avastasid, et ei ole seda vahendit veel piisaval määral oma ettevõttes rakendanud ning ei tea, kuidas muudatustega algust teha, võta meiega ühendust ja leiame koos sinu väljakutsetele lahendused!

Kaarel Kõre

Võta ühendust

Tule meile külla ja räägi oma soovidest. Meile meeldib olla kaasatud varajasest etapist ja rääkida kaasa ka siis kui idee on alles koorumas. Loodetavasti leiame ühise keele ja saame üheskoos midagi ägedat luua.