Kristjan Oro
E-pood

WooCommerce, Prestashop või Magento - millisele platvormile rajada oma e-pood?

Millist e-poe platvormi eelistada oma e-poe loomiseks või uuendamiseks? Toome välja võrdluse Eestis kõige levinumate avatud lähtekoodiga e-poe platvormide – WooCommerce, PrestaShop ja Magento – vahel.

Millised on erinevad e-poe platvormid, mille vahel valida? 

Kahtlemata on e-poe platvormi valimine oluline otsus, millest lõpuks sõltub e-poe lõplik välimus, võimekus ja funktsionaalsuse lisamise lihtsus. Lisaks, on oluline faktor ka kasutajamugavus admin poolel.

Paraku ei saa aga välja tuua ühte kindlat platvormi, mis kõikide omadustega selgelt teiste seast silma paistaks. Kõik sõltub sinu vajadustest, eelarvest, toodete hulgast ning e-poe funktsionaalsusest.

Igal platvormil on oma plussid ja miinused, vastavalt e-poe eesmärkidele ja eripäradele. 

WordPress WooCommerce

WooCommerce on avatud lähtekoodiga lisamoodul WordPressile. See tähendab, et e-pood on arendatud WordPressi platvormile ning kogu haldus käib läbi selle. WooCommerce on üldiselt hea lahendus kuni 300 tootega e-poele.

Kui sul on eelnev kokkupuude WordPress’iga olemas ja oled kursis selle plusside ja miinustega, siis tead, et admin ala võib olla pisut keeruline ja mitte eriti kasutajasõbralik. Küll aga võimaldab ta päris palju muudatusi ise ära teha, ilma veebiarendaja poole pöördumata.

Seega sobib WooCommerce hästi nii alustavale ärile kui ka keskmise suurusega e-poele, kuna selle kasutamine ei eelda tehnilisi eriteadmisi. 

Ilmselt just seetõttu on WooCommerce olnud juba pikalt kõige levinum veebipoe platvorm. PipeCandy uuringu põhjal kasutas globaalselt 2023. aastal WooCommerce’i 23.39% kõikidest e-poodidest.

Eelised

  • Tasuta allalaetav.

  • Kasutajasõbralik ning mugav administreerimisala.

  • Rohkesti tasuta lisamooduleid.

  • Sobib ideaalselt sisuturundusele keskendunud e-poodidele.

  • Serverimajutus on soodsam kui konkurentidel.

Miinused

  • Üle 300 kaubaartikli puhul kipub aeglaseks muutuma.

  • Ühildatav vaid WordPressi veebilehega.

  • Vähem baasfunktsionaalsusi võrreldes alternatiividega.

  • Suurema funktsionaalsuse saavutamiseks vajab täiendavaid lisamooduleid, mis omakorda võib põhjustada versioonikonflikte.

  • Suure populaarsuse tõttu madalama turvalisusega.

  • Suure tootevaliku juures kipub jääma aeglaseks.

PrestaShop

PrestaShop on e-kaubanduse platvorm, mis on mõeldud pigem keskmise suurusega ettevõttele ning sobib eelkõige e-poodidele, millel on valikus üle 1000 toote. Kui WooCommerce’i puhul on tegu liidesega, mis võimaldab muuta WordPressile tehtud kodulehe e-poeks, on PrestaShop loodud spetsiaalselt e-poe platvormiks. 

Üldiselt võib PrestaShop’i ja WooCommerce’i peamiseks erinevuseks tuua seda, et PrestaShop on tehniliselt võimekam, kuid vajab veidi rohkem aega alustamisel. Seetõttu on ta pigem sobiv keskmise suurusega ettevõttele, kellel on võimalik e-poe arendusse panustada rohkem. 

Oma põhiolemuselt sarnaneb PrestaShop pigem Magentole, kuna tegemist on spetsiifilise e-kaubanduse haldussüsteemiga ning selle admin ala on e-poe omanikule märksa kasutajasõbralikum. PrestaShop on aga soodsam lahendus kui Magento. 

Eelised

  • Tasuta allalaetav.

  • Kasutajasõbralikum sisuhaldus kui WooCommerce’il.

  • Rikkalik funktsionaalsus.

  • Turvalisem ostukeskkond võrreldes WooCommerce’ga.

Miinused

  • Versiooni uuendused kulukamad kui WooCommerce’il.

  • Väiksem valik erinevaid mooduleid.

  • Mitmed olulised moodulid on tasulised.

Magento ehk Adobe Commerce

Magento ehk uue nimega Adobe Commerce on võimekaim e-poodide haldamiseks mõeldud platvorm, mida kasutavad paljud suured globaalse haardega ettevõtted, nagu näiteks Nike, Samsung, Ford, Jack Daniel’s jt.

Tänu oma mastaapsusele ning võimekale süsteemile suudab Magento hõlpsasti hallata sadu tuhandeid tooteid ning võimaldab luua väga mitmekesise kasutajakogemusega e-poe. 

Mis puudutab e-poe haldamist, siis siin on Magentol kõige minimaalsem menüü. See tähendab, et ühte pidi on e-poe haldajal teiste platvormidega võrreldes märksa lihtsam admini vaates orienteeruda. Teisalt jällegi on seal kõige vähem võimalusi ise midagi muuta, ja seega võib sagedamini vaja minna arendajate abi.

Miinusena tuleb veel välja tuua teistest platvormidest märksa kõrgema hinnastamise. Seetõttu eelistavadki seda kasutada just suuremad ettevõtted, kelle valikus on tuhandeid tooteid ning kelle fookus on suunatud korraga mitmetele turgudele.

Eelised

  • Tasuta allalaetav Magento Open Source versioon.

  • Väga võimekas ning funktsionaalne.

  • Olemas kõik e-kaubanduse jaoks vajaminevad lisad ja liidesed.

  • Rohkesti baasfunktsionaalsusi.

  • Suurt rõhku on pööratud turvalisusele.

Miinused

  • Tasuta versioon ei paku kõiki võimalusi ning tasuline Commerce Pro versioon käib keskmise suurusega ettevõttele reeglina rahaliselt üle jõu.

  • Kõrged hooldus- ning arendamiskulud.

  • Konkurentidega võrreldes ebamugavam sisuhaldus.

  • Suur osa mooduleid on tasulised.

  • Serverimajutus kallim kui konkurentidel.

Milline e-poe platvorm siis ikkagi valida?

Lühidalt võib platvormide võrdluse kokku võtta järgnevalt.

WooCommerce pakub kõige rohkem võimalusi toimetada ise, ilma veebiarendaja poole pöördumata. Kui oled varasemalt WordPressiga kokku puutunud ja selle menüü loogika on selge, võib see olla hea ja mugav valik. Teisalt, on ta ka kõige keerulisema tagatoaga (ehk back-end’iga). See tähendab, et muudatuse tegemiseks vajaliku funktsiooni üles leidmiseks, pead seda otsima WordPress’i ulatuslikust valikute menüüst.

PrestaShop seevastu on loodud spetsiaalselt just e-kaubanduseks, mis tähendab, et kogu halduse pool, toodete lisamine ja muutmine, on tehtud üsna lihtsaks ja intuitiivseks. Samuti on tehniline pool võimekam, kui WooCommerce’il. Küll aga ise midagi muuta on keerulisem ja seega võib olla vajadus veebiarendaja lisatöö järele mõnevõrra suurem. Siiski, keskmisel e-poe haldajal üldiselt nendest võimalustest täiesti piisab. 

Magento on platvorm, mida tasub valida siis, kui eelarve ei ole küsimus, ning soovid luua e-poe, millele lisada hulgaliselt variatsioone, erinevaid tooteid ning muud võimekust. Näiteks nagu Nike või Samsung. Tulemus saab olema vinge, kuid nii e-poe loomise kui ka ülalpidamise kulud märksa suuremad.

Kokkuvõtteks

Nagu näed, siis paraku one-size-fits-all lahendust ei ole olemas, kuid iga platvorm on oma eeliste ja puudujääkidega. Loodame, et tegime sulle pildi selgemaks ja tead nüüd, milline platvorm valida, et enda uut e-poodi looma hakata.

Kui nüüd soovid järgmise sammuna leida endale võimeka veebiarendaja, kes sinu unistuste e-poe oskab kiirelt ja kvaliteetselt valmis arendada, siis võta ühendust meie meeskonnaga, ja viime sind kokku meie parimate arendajatega, et sinu soovid leiaksid kiireima tee valmis laheduseni.

Kaarel Kõre

Võta ühendust

Tule meile külla ja räägi oma soovidest. Meile meeldib olla kaasatud varajasest etapist ja rääkida kaasa ka siis kui idee on alles koorumas. Loodetavasti leiame ühise keele ja saame üheskoos midagi ägedat luua.