tehtud tööd
Agapics® brändiloome
Erkki Johannes Laakso alustas aastal 1922 ukselt uksele postkaartide müümist ja pani sellega alguse ettevõtte sünnile. Esimene pood sai alguse Soomes Hämeenlinnas ja seda saatis edu. Nii saatis edu ka 1991. aastal tütarettevõttena loodud Paletti Eesti – kohvritäis üle mere toodud kaarte osutus koheselt ülimenukaks. 1993. aastal laieneti edasi ka Lätti ja Leetu. Meie ülesanne oli luua brändile uus nimi ja visuaal.
Vajadus
Soomes toimus kahe turuliidri ühinemine, mille tulemusel vajasid Baltikumi esindused uut nime ja nägu. Soovisime hoida samu väärtusi ja tunnetust.
Unikaalsus
Uue brändi nime ja logo loomisel oli tähtsal kohal võimalus brändi registreerida. See aspekt oli kriitiline, kuna võimaldab kaitsta ettevõtte intellektuaalset omandit. Protsessi jooksul viidi läbi põhjalik analüüs, et tagada valitud nime ja logo unikaalsus ning vältida tulevikus võimalikke õiguslikke vaidlusi.
Väljakutse
Rahvusvahelise brändi loomisel seisnes väljakutse selles, et luua bränd, mis kõnetab võrdselt Euroopas elavaid inimesi. Kuigi põhifookuses oli Baltikum, pidi bränd olema tulevikukindel ka teistesse välisturgudesse sisenemiseks.
Inspiratsioon
Kontseptsiooni luues leidsime, et ettevõtte imagoloogiline profiil ja ka väärtused sarnanesid, sellega kuidas tänapäeval antiiki tajutakse. Kuna Kreeka antiiki loetakse üheks euroopa alustalaks, siis sobis antiik suurepäraselt ka meie inspiratsiooni allikaks.
Kontsept
Taolisest tuumik-ideest kinnipidamine hoiab brändi visuaali ühtsena. Kui brändiraamat on nimekiri reeglitest, siis tuumik-idee annab edasi laiema pildi ja võimaldab teha brändile kohaseid otsuseid ka siis, kui brändiraamat on aegunud. Trendid tulevad ja lähevad, neli aastat vana brändiraamat ei pruugi enam relevantne olla.
Nimi
Lisaks visuaalsele eeskujule laenasime kreeklastelt ka nime esimese poole – Agape. Kreeka keeles on kaheksa erinevat sõna armastuse iseloomustamiseks. Näiteks Eros tähistab kirglikku armastust, Storge ema armastust lapse vastu. Agape tähendab tingimusteta armastust.
Sümboli valik
Jäälind sai sümboliks valitud Halcyoni päevade müüdi järgi. Lind oma assotsiatsioonidelt sobis brändile ka niisama väga hästi. Joonistasime hulga kavandeid, mille testimise tulemusel valisime võiduvariandi välja.
Logo
Testimisel parima tulemuse saanud sümboli viimistlesime logoks, koostasime stiiliraamatu ja esimesed vajalikud trükised.
Sotsiaalmeedia
Stiiliraamatusse lisasime ka näidised pildi- ja keelekasutusest erinevate platvormide jaoks.
Rohkem võimalusi
Töötasime välja kaks erinevat stiili erinevate sündmuste jaoks.